HTML

Smallpile

Friss topikok

• WebTiger: @chazz: Igaz! Akit egyszer megcsapott egy Honda szele, az nehezen szabadul tőle. Te tudod, miért í... (2010.11.14. 18:07) Mazda
  • chazz: Ez gyönyörű bejegyzés.:) Amit nem sikerült leírni, majd remélem elmondod személyesen. robi (2010.09.03. 15:13) 2010. szeptember 1.
  • adathordozok.hu: HEJ HO-HEJ HO! :) Ági&Jani :) (2010.09.01. 23:44) Hanni - Esti mese

Linkblog

Szeptember első hétvégéje

2011.09.05. 18:28 WebTiger

Szeptember első hétvégéje jól indult. Péntek este egy istenien sikerült zöldséges bablevessel próbáltam a hétvégi házimunkából kivenni a részemet. Majd következett a Magyar válogatott történelminek mondható győzelme a Svédek ellen. 2:1, amit teljesen véletlenül, de pontosan sikerült megtippelnem.

Az extázisban annyira feldobódtam, hogy megnéztem a 28 nappal később c. filmet. Éjfél után kerültem ágyba.

A szombaton a délután volt igazán érdekes. Akkor volt az immár teljesen átadott sashalmi piac, hivatalos átadó ünnepsége.

Az első szakasz átadására tavaly ilyenkor került sor. Most a piac öko- és őstermelő részét, ill. az új közösségi házat nyitották meg. A szervezők kitettek magukért: igyekeztek minden korosztálynak táncos mulatságot rendezni.

Elsőként egy óriás bábos produkcióra került sor. Ízes szójárású vitézek bújtak emberi nagyságú bábokba és a közönség fiatalabb korosztályát bevonva adták elő műsorukat. Ezután jött Farkasházi Réka és a Samuband szintén, elsősorban gyerekeknek szóló zenés produkciója. Az ünnepélyes átadást követően Kovács Kati, Hevesi Tamás majd legvégül a Budapest Bár következett. A polgármester ünnepi beszéde rövid és sallangoktól mentes volt. Nekem nagyon tetszett, ahogy az egész piac is. Persze a kereskedőkkel beszélgetve hall ezt, azt az ember. Valakinek mindig savanyú a szőlő.

Nekem, mint vevőnek ideális helyszínen és kulturált formában nyújt vásárlási lehetőséget. A fanyalgóknak tehát azt üzenem, hogy a piac, mint kereskedelmi egység elsősorban a vásárlókért és nem miattuk van!

Egyébként a sashalmi piac története több mint száz éves múltra tekint vissza és valamikor a 60-as évek tájékán már szó volt egy nagy, a maihoz hasonló rehabilitációjáról, ami viszont csak mostanra, 2011-re vált valósággá. Ennyit a piacozásról! Az estét a Legenda vagyok filmmel búcsúztattam.

Vasárnap reggel nekivágtunk Visegrádnak. Ide ősz tájékán rendszeresen elmegyünk. Az ország egyik legszebb helyének tartom. Hegy és víz, minden jelen van a számomra tökéletes kikapcsolódáshoz.

Szomorúan állapítottuk meg, hogy a számunkra oly kedves lepencei strandon - azon kívül, hogy rommá verték – semmi nem történt. 2009-ben zárták be és láthatólag évekig nem lesz semmi. Az utunk a bobpályához vezetett, ahol nem kevés pénzért parkolhattunk (900 forint), viszont 2000 forintért 6 menetet vállalhattunk. Bettus kettő ment Hannival, én négyet. Van téli és nyári pálya is. Egymás mellett, szinte ugyanazon a nyomvonalon.

A nyári kényelmesebb és talán gyorsabb is. Hanni nagyon élvezte. Próbáltunk egyre gyorsabban és gyorsabban menni és a féket sem kapkodta a kezébe.

A bobozás után a Salamon torony közelében lévő, újonnan megnyitott Királyi Meseparkot látogattuk meg. Nagyon jópofa az egész.

Tulajdonképpen egy nagy játszóteret kell elképzelni a Duna parton. Minden fából van és korabeli figurák ábrázolásával öltöztették fel a játékokat: volt itt hinta, libikóka, labirintus, mászóka, bárka, céldobáló stb.

Az egész nagyon színes, vidám hangulatot áraszt – köszönhetően az élénk színeknek és a korabeli jelmezekbe bújtatott figuráknak.

A játék végeztével megálltunk a kedvenc Siesta pisztrángozóban, Dunabogdányban. Az ebédedre várva Hannival elsétáltam a Duna partra, ami ebben a verőfényes nyarat idéző, ámde szeptemberi napon, a legszebb arcát mutatta. Bettus pestós, én diós pisztrángot ettem. Ebéd után megállapítottuk, hogy most már sokkal könnyebb Hannival ilyen helyre betérni. A halacskával játszva, de nagyon rendesen végigülte az ebédet.

Szólj hozzá!

Címkék: piac bob kirándulás visegrád sashalom

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.